Altijd voldoende kantoorartikelen
Optimaliseer de inkoop van kantoorartikelen
Een goed georganiseerde school heeft altijd de juiste kantoorartikelen voorhanden. Of het nu gaat om papier, pennen, mappen of andere essentiële benodigdheden, het hebben van de juiste materialen draagt bij aan een soepel en efficiënt verloop van de dagelijkse werkzaamheden.
Bij Schoolinkoop begrijpen we de unieke behoeften van scholen als het gaat om kantoorartikelen. Daarom bieden wij een breed scala aan producten die speciaal zijn afgestemd op de onderwijssector. Van basisbenodigdheden tot gespecialiseerde producten, we hebben alles wat nodig is om een goed functionerend kantoor te runnen.
Waarom kiezen voor Schoolinkoop?
- Ruim assortiment: We bieden een uitgebreide selectie van kantoorartikelen, van papier en schrijfwaren tot ordners en planners.
- Kwaliteit en betrouwbaarheid: Onze kantoorartikelen zijn van hoge kwaliteit en betrouwbaar, zodat scholen altijd op de materialen kunnen rekenen.
- Duurzame opties: We hebben een ruim aanbod aan milieuvriendelijke producten, zodat scholen duurzame keuzes kunnen maken zonder concessies te doen aan kwaliteit.
- Voordelige tarieven: Door collectief in te kopen, kunnen scholen profiteren van scherpe prijzen en voordelige voorwaarden.
Kwaliteit & gemak
Alle artikelen zijn professioneel ingekocht middels een Europese aanbesteding. Na de aanbesteding begeleiden we de implementatie en ontzorgen we je volledig met ons professionele contractmanagement.
Bestellen
Bestellen en levering zijn geheel kosteloos. Er worden geen transportkosten, orderkosten, verpakkingskosten, retourkosten, etc. in rekening gebracht, ongeacht de bestelgrootte.
Levering
Als je vóór 17:00 bestelt, wordt jouw bestelling de volgende werkdag geleverd. Alle verpakkingsmaterialen worden meegenomen. Bij problemen of leveringsfouten worden de artikelen binnen een werkdag kosteloos opgehaald en vervangen.
Duurzaamheid
De levering is CO2-neutraal. Daarnaast garandeert we de terugname van lege tonercartridges en reconditionering of recycling van de teruggenomen tonercartridges.
Service
Je krijgt een vaste contactpersoon. Deze klantenservice is op werkdagen gratis beschikbaar voor vragen of klachten. Iedere gestelde vraag wordt gevolgd tot je tevreden bent. Je kunt bij problemen ook altijd contact opnemen met Schoolinkoop.
Prijzen & indexatie
In de aanbesteding is door de projectgroep een kernassortiment samengesteld met maximale korting. Wij monitoren de indexatie van de prijzen door de leverancier zodat deze verloopt conform de gemaakte afspraken in de aanbesteding.
Facturatie
Facturatie vindt plaats op basis van maandfacturen met een betaaltermijn van 30 dagen. Je kunt kiezen tussen een factuur per school of een verzamelfactuur voor het bestuur met daarin een onderverdeling naar iedere school of andere entiteit.
Dashboard
Je kunt het verbruik monitoren middels speciaal voor jouw school ingerichte managementrapportages. Hierin is de afname ingedeeld naar producten en artikelgroepen per periode en locatie.
Aanbesteding
Schoolinkoop volgt de wettelijke Europese richtlijnen voor Europese aanbesteden. Een werkgroep van de scholen ondersteunt Schoolinkoop bij het opstellen van het programma van eisen. Schoolinkoop legt de uiteindelijke beslissingen voor aan een werkgroep.
– Ab Michielsen
Coördinator facilitair beheer
De Onderwijsspecialisten

Met Schoolinkoop tienduizenden euro's besparen
De Onderwijsspecialisten is een organisatie met scholen voor (voortgezet) speciaal onderwijs in de regio’s Arnhem, Stedendriehoek (rond Apeldoorn, Zutphen en Lochem), Zuidwest-Veluwe, de Liemers en de Achterhoek. Op de 21 scholen zitten in totaal circa 3000 leerlingen.
In het bestuurskantoor in Arnhem vertelt coördinator facilitair beheer Ab Michielsen over het voordeel dat zijn organisatie met Schoolinkoop bereikt. “Het is niet altijd zo dat artikelen via Schoolinkoop de allergoedkoopste zijn, maar als we ze centraal inkopen, kunnen we veel, heel veel administratief werk voorkomen.”
De heer Michielsen geeft het voorbeeld van scholen die liever zelf bij winkels in de buurt kantoorartikelen kopen. “Misschien dat de pennen daar net wat goedkoper zijn. Zo kun je misschien een paar tientjes besparen. Mooi meegenomen, zou je denken. Maar het verwerken van alle bonnetjes kost ons veel meer. Bovendien kunnen medewerkers van scholen hun uren en daarmee het geld van de organisatie nuttiger besteden als de inkoop centraal gaat. Het plaatje is dus breder dan de prijs van de producten alleen.”
Tienduizenden euro’s
Er kan nog niet gezegd worden hoeveel De Onderwijsspecialisten precies kan besparen nu de organisatie sinds februari van dit jaar is aangesloten bij Schoolinkoop, maar het zijn volgens hem zeker tienduizenden euro’s per jaar.
Het gaat niet alleen om een besparing op de administratie. “De prijzen van artikelen die deel uitmaken van het kernassortiment zijn beduidend lager dan we voorheen betaalden. Op een pak kopieerpapier bijvoorbeeld besparen we 25 cent. Met een afname van 50 pallets per jaar is dat alleen op papier al een mooie besparing. Zo houden we meer geld over voor goed onderwijs.”
De Onderwijsspecialisten verdient met de besparing via Schoolinkoop het lidmaatschap van VOS/ABB dubbel en dwars terug. Ook dat is natuurlijk meer dan mooi meegenomen!
Tekst: Martin van den Bogaerdt, Naar School! (Magazine VOS/ABB)